Monday 27 February 2012

Kita ubah cerita pulokkkkk . muehehehe .

 Gambar incoming Baju "Masak" Aku still kat Melaka

Dalam kepala aku nie banyak gila resepi dan aku masih tak tahu nak turunkan kat siapa ilmu aku nie . Punya lah penat aku merantau belajar sana sini semata2 aku taksub dengan cerita Stephen chow "The God Of Cookery" tuhan tukang masak la senang cerita . Stephen Chow memang idola aku dari kecik . Boyi bolomi la habaq hang, kalau lah aku ada kuasa putar masa macam dia muehehe . da merapu da ni . Berbalik pada cerita tadi,aku merantau tak jaoh mane pon stil dalam malaysia . dan aku ambik culinary hanya 3 bulan tok belajar basic saja . Dan aku mula merantau,di situ la aku belajar banyak perkara dalam masakan sebab tu mulut aku macam cilaka . hahahaha . Sekolah entah kemana tapi aku kaya dengan ilmu yang aku ada . Boleh aku katakan aku bangga dengan pencapaian aku . Buka 8 kali foodcourt dan 3 kali aku restoran . Kejayaan aku paling besar aku harap dapat offer atas kapal tu nanti . insyaallah . Grilling,baking,pastri,salads,dressings dan specialty aku dalam pembuatan sos . Bak cakap Chef bob Walllaaaahhh . hahaha . Dan western food aku paling minat walaupon aku suka makan belacan . masakan thai dan china . haish pandang sebelah mata je sial . Aku bole buat banner untuk restoran aku lagi . hahaha . berlagaknya aku nie . Bila lah nak beraksi di dapur lagi . Dah lama tak maki2 orang . Tony Romas satu tempat keje yang paling best untuk maki orang . seriously brahhh . Try la keje kat situ baru kaw tahu nikmat !@#$%^&*() hahaha .

No comments: